Nieuws uit de BR – mei 2022

Op woensdag 11 mei vergaderde de Bewonersraad. Wat moet u weten?

Lief en leed

• Na jarenlange betrokkenheid heeft Corrie Wilderom haar deelname aan de BR beëindigd. De BR heeft Corrie met een passend presentje bedankt voor haar inzet en betrokkenheid bij de BR afgelopen jaren. De BR zoekt een nieuwe torenvertegenwoordiger voor toren 7.
  • De twee kandidaat voorzitters hebben zich voorgesteld in de BR en toegelicht waarom ze zich kandidaat hebben gesteld.

Genomen besluiten

• De BR gaat akkoord met het advies om in zee gaan met ESA als begeleiding bij de verduurzaming van Groenhoven, op voorwaarde dat ook de ALV akkoord gaat. De eigenaren kunnen zich hierover uitspreken op 1 juni: Algemene Ledenvergadering VVE Groenhoven 1 juni 2022
  • De BR gaat akkoord met het voorstel tot maken van een duurzaam meerjarenonderhoudsplan en een energie prestatieadvies.
  • De BR gaat akkoord met een voorgesteld nieuw kozijnenprofiel als tweede optie voor eigenaren. Komende ALV zal dit bekrachtigd moeten worden door de eigenaren.
  • De BR gaat akkoord met het voorstel om mensen ook digitaal te laten deelnemen aan BR-vergaderingen. Dit kan er wellicht voor zorgen dat betrokken eigenaren die niet in Groenhoven zelf wonen, toch deel kunnen gaan uitmaken van de BR.

Stookkosten

• De TC heeft een stuk geschreven over de naheffing over de stookkosten die zal komen eind dit jaar. De BR vindt het een goed idee om de eigenaren nu al te waarschuwen voor een hoge naheffing gezien de gestegen gasprijzen.
    Peter en Jos gaan komende ALV inzicht geven in financiële plaatje voor eigenaren rondom stookkosten 2022.
  • De vraag komt op of de VVE / eigenaren in Groenhoven beroep kunnen doen op de heffingskorting die de regering heeft aangekondigd. Het is de moeite waard om uit te zoeken of eigenaren van Groenhoven hier ook gebruik van kunnen maken. En zoja, of een ieder dit zelf moet aanvragen of dat het via Rappange gaat. Peter geeft aan hier al mee bezig te zijn, volgende BR zal hij een antwoord geven op deze vraag.