Bewonersraad vergadering 1 september 2021

Dit keer weer ouderwets in het collectief vergaderd maar nog wel met behoud van 1,5 meter afstand. De voorzitter van de BR heeft gemeld weer hersteld te zijn na een ziekenhuisbezoek. Zij zal binnenkort haar taak weer op zich nemen.

Er is geconstateerd dat veel balkons er rommelig en slecht onderhouden uitzien. Dit is zonde. We zullen bewoners gaan aanspreken op deze visuele vervuiling van het complex.

In de lifthal van toren 4 zit al jaren een kleine lekkage. Hierdoor ontstaan er steeds vochtplekken op de muur. Het is helaas nog steeds niet geheel duidelijk wat de oorzaak hiervan is. Op dit moment staan beide appartementen erboven leeg. Deze kans wordt aangegrepen om een inspectie van het leidingwerk te doen vanuit deze appartementen. Hier kan wat geluidsoverlast door veroorzaakt worden.

Het nieuwe huishoudelijke reglement is voor een deel besproken. Een van de voorgestelde nieuwe bepalingen is dat een bewoner verplicht is een storing te melden. Dit omdat na constatering, verdere schade, niet alleen in het appartement zelf maar ook aan de aangrenzende appartementen, voorkomen dient te worden. Deze bepaling wordt akkoord bevonden.

De afgelopen Algemene Leden Vergadering werd als positief ervaren. Ondanks de lage opkomst was de sfeer goed. Opvallend was de positieve instelling tegenover de Groenploeg.

De Bewonersraad is verheugd met het verkrijgen van de gemeentelijke monumentenstatus inclusief het park. Er is alleen een opmerking binnengekomen over het grensgebied van het park. Bij Groenhoven vallen de groentetuintjes van de Egelantier er namelijk nu net buiten. De BR neemt hierover contact op met de gemeente.