Kort verslag BR vergadering d.d. december 2022

De conceptbegroting 2023 wordt ingebracht en zal worden vastgesteld in de Algemene Leden Vergadering. In de concept begroting is geen rekening gehouden met compensatie van energiekosten voor bewoners, omdat de regelingen nog niet bekend zijn. Wat zeker is: de VvE moet de rekening van de energieleverancier betalen en alle bewoners betalen hiervan hun deel.

De verhoging van het voorschot stookkosten zou op 1 januari 2023 moeten ingaan, maar de ALV komt op 11 januari bijeen. Daarom is tijdens de novembervergadering van de BR afgesproken de verhoging vanaf 1 februari te starten. Dit betekent dat in 11 maanden de totale verhoging wordt betaald. Mocht de begroting niet goedgekeurd worden door de ALV, dan worden de leden erop gewezen dat ze rekening moeten houden met een navordering.

Tot slot zullen ook de bijdragen voor de exploitatiekosten verhoogd worden, omdat ook de leveranciers hun prijzen verhogen. Poelwijck Sweers neemt de uitleg van de begroting voor haar rekening tijdens de ALV.

Tijdens de Algemene Leden Vergadering worden drie nieuwe kandidaten voor de financiële commissie voorgesteld aan de ALV, Mevrouw A.Jonker, de heer H.Folkers en Mevrouw J.B.A.Bos.

Het Huishoudelijk Reglement en het contract aangaande Stichting Collectief/VvE worden geagendeerd voor de voorjaars ALV.

De containers zijn twee jaar geleden voor het laatst schoongemaakt en worden voor het eind van het jaar weer gereinigd, in de hoop de muizenplaag te verminderen.