Verslag BR Vergadering 476, d.d. 5 oktober 2022

Er zijn een aantal berichten van afwezigheid ontvangen. Ronnie Liefhebber heeft zijn taken per direct neergelegd. Er zijn stemgerechtigden uit T2, T3, T4, en T8. Daarmee is er geen quorum. De aanwezigen willen wel vergaderen. De besluitvormende agendapunten worden doorgeschoven naar de volgende vergadering.
In de volgende vergadering wordt ook de agenda van de ALV in november geagendeerd. De planning van de ALV-vergaderingen wordt gewijzigd: de eerste onofficiële ALV wordt 23 november gehouden. Op 7 december vindt de tweede ALV plaats waar werkelijke besluiten genomen kunnen worden.

Terugblik op BLV 28 september

De aanwezigen houden een korte evaluatie over de Bijzondere Ledenvergadering van 28 september. De geluidsinstallatie was onvoldoende. Voorgesteld wordt om drie interruptiemicrofoons neer te zetten tijdens de ALV. Hans Snoeks (GH263) pleit voor een beamer om tijdens de vergadering de stukken te tonen, omdat niet alle bewoners van tevoren de stukken lezen.
Het is gewaardeerd dat de aanwezigen de ruimte kregen hun vragen te stellen. Daardoor verliep de bijeenkomst wat rommelig, maar de sfeer was goed. Tijdens de bijeenkomst op 28 september is een aantal acties voor Rappange geformuleerd, zie verslag BLV, d.d. 28 september 2022. Annemarie (GH363), Andrea (GH305) en Tjalmar zijn van mening dat de bewoners eerder en meer informatie moeten ontvangen, omdat de stijging van de kosten ingrijpend is. Het overzicht met de cijfers moet verduidelijkt worden.
Jos Kemp heeft op het portaal een excelbestand met de energiekosten en het energieverbruik van de afgelopen drie jaar geplaatst. Peter waarschuwt voor de vergelijking met vorige jaren, het gaat immers om de prijs per eenheid en die is afhankelijk van het aantal daadwerkelijk verbruikte eenheden. Dat kan pas achteraf bepaald worden.

Er is toegezegd om in een A4 toe te lichten welke zaken onder variabele kosten vallen en deze voor de ALV mee te sturen. De BR en Annemarie (GH363) in het bijzonder bekijkt deze bijlage voorafgaand aan de verzending van de stukken.

De volgende voorstellen worden gedaan:

Annemarie de Ridder (GH363) meldt, naar aanleiding van klachten van mede-eigenaars, dat de schoonmaak onvoldoende is, de afspraken in het contract worden niet goed uitgevoerd. Het trappenhuis wordt bijvoorbeeld niet een keer per kwartaal schoongemaakt. Jos legt uit dat deze werkzaamheden over de maanden verdeeld worden, elke maand wordt een gedeelte van het trappenhuis schoongemaakt. Het aanzien bij De Gouden Leeuw lijkt een stuk schoner en een samenwerking verband met Gouden Leeuw zou een voordeel kunnen opleveren. Annemarie de Ridder (GH363) gaat informatie inwinnen bij Gouden Leeuw en in de volgende BR verslag doen.

• Voor de volgende ALV een overzicht maken van de zaken die niet zeker zijn
  • Een overzicht van meest gestelde vragen aan het maandelijks cijferoverzicht toevoegen
  • Er moet een centraal punt zijn waar bewoners informatie kunnen opzoeken om te voorkomen dat de BR op iedere informatie-vraag moet ingaan
  • De informatie op verschillende manieren communiceren

Hans (GH263) zal als interim torenvertegenwoordiger op 21 oktober de betonboringen begeleiden. Deze boring vindt plaats in opdracht van ESA en is nodig voor de subsidieaanvraag.
Peter en Jos vragen zich af of de leden toestemming hebben gegeven voor dit onderzoek. Tjalmar heeft van Peter van der Laan (ESA) vernomen dat er nog voldoende middelen beschikbaar zijn, maar zegt toe dit nogmaals te checken. Peter wijst erop dat gealloceerde budgetten niet verschoven mogen worden.

Onderzoeken die niet begroot zijn worden besproken in de BR en vervolgens voorgelegd aan de ALV. De commissie verduurzamen moet in de ALV verantwoording afleggen over de besteding van de middelen. Overigens probeert de commissie voor bepaalde onderzoeken samen te werken met De Gouden Leeuw en daarmee kosten te besparen.

Er zijn meer mensen nodig voor de Communicatie Commissie, er wordt een vacature opgesteld.