NOODKREET GROENHOVEN KRINGLOOPWINKELTJE

Zoals veel bewoners van Groenhoven weten, maar ook veel van u niet weten, is onder toren 7 aan de binnenstraat ons eigen Groenhoven kringloopwinkeltje gevestigd.

Hier verkopen al zo’n 20 jaar vrijwilligers de ingebrachte spullen. Omdat de ruimte niet zo groot is worden er geen meubels, boeken en kleding verkocht, maar het is toch beslist de moeite waard om eens te komen kijken.

U begrijpt dat na 20 jaar een aantal vrijwilligers de mankementen van de oude dag gaan bespeuren waardoor het dringend nodig is dat er nieuwe vrijwilligers bijkomen.

Het Winkeltje is geopend op zaterdag van 12.00 – 15.00 uur en wordt dan bemand door 2 vrijwilligers. In de vakantietijd is het gesloten zodat iedereen rustig op vakantie kan gaan.

De opbrengst van het Winkeltje is bestemd voor de kinderboerderijen Gliphoeve en Bijlmerweide en de Toevlucht, de opvang voor vogels en kleine zoogdieren.

Er is bewust juist voor deze doelen gekozen omdat het leuk is voor onze kinderen, maar ook voor menig volwassene, als deze in de eigen buurt gelegen activiteiten kunnen  blijven bestaan, ook, nu vanuit de overheid de subsidie-kranen voor een groot deel zijn dichtgedraaid.

Dus moeders en vaders van onze Groenhoven kinderen (opa’s en oma’s mag natuurlijk ook), maar ook de andere Groenhovenaren, u zou hieraan een steentje kunnen bijdragen door af en toe 3 uurtjes van uw tijd te geven. Op dit moment zouden wij blij zijn met iemand die eens in de vier weken kan, maar is dat eigenlijk al te veel dan zijn wij ook al blij met iemand die eenmaal in de zes weken een beetje tijd beschikbaar wil stellen.

Maar hoe meer vrijwilligers er zijn hoe minder vaak uw inzet nodig is.

Het is zeker dat, mochten er niet een paar vrijwilligers bijkomen, het kringloop winkeltje binnen afzienbare tijd noodgedwongen zal  ophouden te bestaan.

Mocht u belangstelling hebben neem dan contact op met Marie Louise van der Tak tel.: 06-45480921 of kom op zaterdag langs

De vrijwilligers