Verslag Bewonersraad 8 december 2021

Deze Bewonersraad ving aan met de behandeling van het document met antwoorden op vragen over Stichting collectief Groenhoven. Dit document werd als duidelijk bevonden. Één bewonersraad-lid stelde prijs op aanvullende informatie. Vanwege tijdgebrek is besloten dat deze via de mail kunnen worden gesteld.

Daarna is gesproken over de brief van de gemeente over de mandelige erfpacht van de collectieve bergingen, zoals gestuurd aan eigenaren van tweekamer appartementen. Deze brief roept de vraag op of de BR in actie moet komen. Twee aanwezigen blijken hierover contact te hebben gezocht met de gemeente. Zij gaan hierover met elkaar in gesprek en zullen de komende vergadering met een update komen.

Ook is gesproken over de verduurzaming van Groenhoven en de plicht om op termijn van het gas af te gaan. Een eigenaar met expertise op dit gebied heeft zich gemeld bij de BR en wil graag, samen met de Technische en Financiële commissie, onderzoek doen naar de mogelijkheden en daaraan vastzittende voor- en nadelen. Deze eigenaar zal hierover een presentatie houden op de komende Algemene Ledenvergadering. Hopelijk leidt dit tot de oprichting van een commissie verduurzaming, die verder onderzoek zal verrichten wat uiteindelijk kan leiden tot een advies aan de Algemene Ledenvergadering voor de beste keuze voor de VVE Groenhoven.

Genomen besluiten:

• De najaars ALV die zou plaatsvinden op 15 december 2021 wordt, vanwege coronamaatregelen verplaatst naar 12 januari. Indien ook die datum zich niet leent voor een fysieke bijeenkomst, zal de ALV online gehouden worden.
    Op de agenda: de begroting voor 2022, waarbij een flinke verhoging van de stookkosten centraal staat.
  • De Bewonersraad geeft toestemming tot vervanging van de oude brandweerkasten voor een roestvast stalen versie. De wooncommissie heeft geconstateerd dat de rode brandweerkasten bij de blusleidingen buiten bij elke toren onderhevig zijn aan oxidatie en adviseert deze te vervangen voor roestvast stalen versie. Deze zullen beter bestand zijn tegen de weersinvloeden.
  • Er zal een extra bewonersraad worden georganiseerd voor de aanpassing van het huishoudelijk reglement. De layout zal iets veranderen en enkele nieuwe regels worden toegevoegd. Hier zullen de bewoners en eigenaren van op de hoogte worden gebracht.