Financiële commissie zoekt versterking!

Op dit moment bestaat de financiële commissie van Groenhoven uit twee leden: Paul Reehuis en Anneke Moorman.
Paul Reehuis zit er inmiddels al drie jaar in, dus tijd om plaats te maken voor een ander.

Maar dan moeten er wel vervangers zijn! Heeft u verstand van financiën, ervaring met boekhouden of gewoon belangstelling in de financiën van Groenhoven? Meld u dan aan als nieuw lid van de financiële commissie! Een interessante en relevante functie. Voor meer informatie, stuur een mailtje aan: bewonersraad@vvegroenhoven.nl.

Beschrijving van de financiële commissie

De financiële commissie is beslist niet de penningmeester van de vereniging; zij betaalt geen enkele rekening. Maar wat doet zij dan wel? De taak van de financiële commissie is het boekonderzoek. Jaarlijks worden aan elk lid van de Vereniging van Eigenaars de jaarstukken verstrekt. Door de financiële commissie is vooraf een controle verricht om vast te stellen of de cijfers een juist beeld geven van de werkelijke financiële situatie. Tevens wordt tijdens deze controle nagegaan of de uitgaven van het voorbije jaar in overeenstemming waren met de begroting zoals die op de ledenvergadering is goedgekeurd. Dit is een controle achteraf.

De leden van de financiële commissie worden benoemd door de Algemene Ledenvergadering. De commissie moet uit minstens twee leden bestaan. Als de commissie niet bestaat zal de VVE de stukken moeten laten goedkeuren door een externe organisatie. Dit brengt flinke kosten met zich mee. Daarom is het van belang dat er een financiële commissie is, om te beoordelen en geld te besparen voor de VVE.