10 mei Informatieavond ‘Hoe gaat Groenhoven verduurzamen’

Op 10 mei zal er een informatieavond plaatsvinden in het collectief over hoe het complex Groenhoven verduurzaamd kan worden. Hierin zullen de uitkomsten van de onderzoeken besproken worden welke de afgelopen maanden zijn uitgevoerd. Het is van belang dat alle eigenaren er bij betrokken zijn.

Welke alternatieven zijn er voor Groenhoven voor verwarming en warm water? Wat gaat dat ongeveer kosten? Zijn er subsidieregelingen voor verduurzaming? Hoe zorgt Groenhoven ervoor dat alle appartementen van dubbel glas worden voorzien en goed worden geïsoleerd? Wat is de huidige staat van het complex? Dat zijn allemaal vragen waarbij alle eigenaren betrokken moeten zijn om een juiste gemeenschappelijke keuze te maken.

Eigenaren moeten zich er bewust van zijn dat er stappen gezet moeten worden om tot verduurzaming te komen en van het gas af te geraken. Dit om samen in de toekomst verwarmingskosten te stabiliseren en onvoorziene kosten te voorkomen door middel van een duurzaam meerjarig onderhoudsplan.

De informatieavond zal zich richten op welke keuzes de eigenaren van Groenhoven kunnen gaan maken ten aanzien van dit meerjarig onderhoudsplan. Ook zullen de investeringen en de daarbij mogelijke aanvraagbare subsidies worden besproken. Alle eigenaren zullen in een latere bijzondere algemene ledenvergadering hun definitieve stem moeten uitbrengen. Op het portaal zullen gedetailleerde rapporten toegankelijk zijn.

De opkomst van de informatieavond zal een indicatie zijn van de betrokkenheid van de eigenaren en daarmee de haalbaarheid van de plannen reflecteren.

Daarom worden alle eigenaren verzocht aanwezig te zijn op woensdag 10 mei 2023 om 19:30 in het collectief Groenhoven 650 tussen toren 6 en 7.

10 May Information evening ‘How will Groenhoven become more sustainable’

On 10 May, an information evening will be held in the collective on how to make the Groenhoven complex sustainable. It will discuss the results of the studies carried out in recent months. It is important that all owners are involved.

What alternatives are there for Groenhoven for heating and hot water? What will they cost approximately? Are there any subsidy schemes for sustainability? How will Groenhoven ensure that all flats are double-glazed and properly insulated? What is the current state of the complex? These are all questions in which all owners need to be involved to make the right joint choice.

Owners should be aware that steps need to be taken to achieve sustainability and get rid of gas. This is to jointly stabilise future heating costs and avoid unforeseen costs through a sustainable multi-year maintenance plan.

The information evening will focus on what choices the owners of Groenhoven can make regarding this long-term maintenance plan. The investments and the associated possible subsidies that can be applied for will also be discussed. All owners will have to cast their final vote at a later special general meeting. Detailed reports will be accessible on the portal.