H. Dommisse zijn muurbloemen

Het complex Groenhoven heeft heeft langs de loopstraat een viertal patio’s. Het zijn een soort binnen tuintjes in het complex. Deze zijn niet toegankelijk voor bewoners maar moeten wel onderhouden worden. Hiervoor is de patiocommissie aangesteld door de Vereniging van Eigenaren. Vrijwilligers kunnen op kosten van de Vereniging van Eigenaren de patio’s onderhouden en inrichten.

De heer Dommisse is jarenlang patiocommissielid geweest. Hij heeft de patio tussen toren 5 en 6 ingericht. Hier zijn in de loop der jaren enkele kunstwerken in verwerkt, waaronder bovenstaand glasmozaïek. Voorbijgaande bewoners en bezoekers genieten al een aantal jaren van het kunstwerk.

Naast de patiocommissie was de heer Dommisse ook jarenlang torenvertegenwoordiger van toren 6 en daarbij bewonersraadslid. Hij heeft stukjes geschreven voor de oude GroenhovenieR en zich jaren ingezet voor de waardering van de architectuur van ons complex.

Het is makkelijk terug te zien in de patio dat zijn leven in het teken staat van de kunst: kunstveilingen, kunstprogramma’s en zelf kunst verzamelen.

De heer Dommisse heeft in 2021 aangegeven te stoppen met zijn deelname aan de bewonersraad en commissies. Als dank voor zijn inzet voor de bewoners en de VVE van Groenhoven staat de naam Dommisse nu vereeuwigd in ‘zijn’ patio.

Dommisse his wallflowers

The Groenhoven complex has four patios along the walking street. These are a kind of indoor gardens in the complex. These are not accessible to residents but do need to be maintained. For this purpose, the patio committee has been appointed by the Owners’ Association. Volunteers maintain and decorate the patios at the expense of the Owners’ Association.

Mr Dommisse has been a patio committee member for many years. He decorated the patio between towers 5 and 6. Over the years, this has incorporated several artworks, including the glass mosaic above. Passing residents and visitors have been enjoying the artwork for several years.

Besides a patio committee member, Mr Dommisse was also a tower representative of tower 6 and a resident council member for many years. He wrote pieces for the old GroenhovenieR and worked for many years to increase the appreciation of the architecture of our complex.

It is easy to see from the patio that his life has been devoted to art: art auctions, art programmes and collecting art himself.

Mr Dommisse indicated in 2021 that he would stop participating in the residents’ council and the committees. To thank him for his commitment to the residents and the VVE of Groenhoven, Mr Dommisse’s name is now immortalised in ‘his’ patio.