Bewonersraad vergadering 6 oktober 2021

Door de stijging van de gasprijzen ziet het voor eigenaren naar uit dat de maandelijkse bijdrage voor de verwarmingskosten flink zal toenemen. Er is in 2020 geïnvesteerd in een nieuw warmwater systeem naast het CV systeem. Hierdoor is het verbruik minder geworden maar helaas zijn de gasprijzen inmiddels erg snel gestegen.

De VVE Groenhoven heeft een patiocommissie. Dit zijn vrijwillige bewoners welke een budget tot hun beschikking hebben om de patio’s tussen de torens 3 en 4, 5 en 6 en 7 en 8 te onderhouden en verfraaien. Hiervoor worden inmiddels weer nieuwe vrijwilligers gezocht.

Er zijn de afgelopen tijd een aantal afval containers kapot gegaan. De oude zullen worden opgehaald als oud ijzer en er zijn inmiddels vier nieuwe metalen containers in gebruik genomen.

Er is besloten de besluitvaardige Algemene Ledenvergadering te laten plaatsvinden op 15 december 2021 om 20:00 uur in de collectieve ruimten Groenhoven 650.

Het is u vast niet ontgaan dat er de afgelopen maand vele eigenaren nieuwe puien en kozijnen hebben gekregen. Goede zaak voor het milieu, behaaglijkheid in de appartementen en niet te vergeten een fikse verlaging van gasverbruik, wat ten goede komt aan de betreffende eigenaren maar ook aan alle eigenaren van Groenhoven, aangezien de gasrekening voor een gedeelte gebaseerd is op het gezamenlijke gasverbruik. Echter, deze operatie heeft ook de nodige overlast veroorzaakt. Toegangsdeuren stonden de hele dag open en al vroeg in de ochtend werden de oude kozijnen en puien eruit geboord. De Bewonersraad heeft de vraag gekregen wie hier op kan worden aangesproken. Het antwoord is dat de verantwoordelijkheid voor aanpassingen aan appartementen altijd ligt bij de eigenaren bij wie de kozijnen worden geïnstalleerd. Deze dienen zich aan de reglementen te houden en zijn verantwoordelijk voor het juist aansturen van de leverancier/monteurs. Ook hebben zij de plicht om de bewoners te informeren over de aanstaande werkzaamheden.